Jaké druhy chováme.

27.03.2009 21:17

Napřed bych chtěl zdůraznit, že ryby které chováme, nechováme na kšeft ale pro vlastní potěšení.

Začalo to u nás památnou větou: " Co kdyby jsme pořídili dětem nějaké zvířátko? "...a bylo to! Rybičky jasně zvítězily ale jaké? Začali jsme pancíkama a parmičkama. Ale to nemělo dlouhého trvání. Postupem času jsme přešli na cichlidy a sumce a to nám zůstalo až do teď. Tedy abych nelhal, tak Katy miluje ještě čtverzubce. Kromě cichlid, sumců a čtverzubců jsou ostatní druhy ryb spíše doplňkové a tedy pro nás nepodstatné, stejně jich moc nemáme (druhů). Já si nádrž bez cichlid a sumců vůbec nedovedu představit ale Katy až tak k cichlidám netíhne jako já i když je má ráda. Spíše se kloní ke čtverzubcům. V každé naší nádrži jsou sumci i cichlidy, momentálně máme v provozu 6 nádrží ale bývaly i doby, kdy jsme jich měli i 10. Kromě ryb a šneků chová Katy ještě žáby a mloky ale to mi nic moc neříká, já chovám pouze ryby a šneky. Ryby máme jak z akvaristik (ověřené), z burzy, od chovatelů, tak i z importu odchytové a nebo z importních pěstíren. Jasně, že někdy jsou i ztráty a nemoci ale tak nějak jsme to vždy docela dobře zvládli. Chováme 12 druhů cichlid, převážně z Tanganyiky a Jižní Ameriky ale i třeba z Asie z brakických vod Etropluse. 2 druhy čtverzubců z Asie a Jižní Ameriky. 26 druhů sumců z Afriky a Jižní Ameriky a v neposlední řadě i 7 druhů ostatních ryb. Některé druhy se nám i úspěšně množí ale jelikož to neděláme na kšeft a necháváme je v nádržích, tak většina mladých nepřežije. To je tak asi vše, co jsem chtěl napsat o našich rybách.